Bij het combineren van de uitvoering van de individuele transitieplannen die
leiden naar het best mogelijke leven en het tegelijkertijd ondersteunen van
mensen die er bewust (en hardnekkig) voor kiezen om af te wijken van het eigen
(best) mogelijke
leven, traden nog de nodige problemen op.
(Zie "
Maart 2014 - Waar komen we vandaan? Waar staan we nu? Waar gaan we naartoe?")
Zo ontstond er een ongewenste afwijking naar beneden ten opzichte van het
best mogelijke leven, omdat de eigen middelen aan een ander ter beschikking werden
gesteld.
Met eigen middelen bedoel ik de deeltjes materie (op kwantumniveau) die nodig zijn om je
leven vorm te geven, de hiervoor beschikbare middelen en mogelijkheden. Maar
ook aandacht, tijd en ruimte. En ook meedenken met de ideeën van de ander.
Beschikbare middelen kunnen in de fysieke werkelijkheid maar één keer op
hetzelfde moment (tijd) en op dezelfde plaats (ruimte) in een bepaalde vorm
(materie) toegepast
worden . Onze individuele levens en de beschikbare middelen zijn met elkaar
verbonden en gedragen zich als communicerende vaten. Als de één meer neemt/krijgt
dan hij/zij ter beschikking heeft om het eigen leven vorm te geven en te
leven, dan heeft de ander automatisch spiriter en soms zelfs te weinig om het
eigen leven vorm te geven en te leven.
De aandacht, tijd en ruimte die je beschikbaar stelt ten behoeve van een
leven
dat niet past binnen de mogelijkheden, kan je niet besteden aan het vormgeven
van het beste leven binnen ieders mogelijkheden.
Als je meedenkt over hoe niet-realistische ideeën toch vorm kunnen krijgen,
dan ..........
Als je het leven dat binnen je mogelijkheden valt vorm geeft, dan heb je
daarvoor de beschikking over alle (deeltjes) materie, alle middelen en alle
mogelijkheden die daarvoor nodig zijn. Van jezelf en in combinatie met
anderen.
Wanneer je echter een leven wilt vormgeven dat buiten je
mogelijkheden ligt, dan heb je niets aan die beschikbare voorraad (want die
moet grotendeels nog ontwikkeld worden, maar dat kan alleen als je een leven
vorm geeft binnen je mogelijkheden) maar heb je
in plaats daarvan de bestaande beschikbare middelen en mogelijkheden van anderen nodig.
Die anderen kunnen de voor hun eigen leven bedoelde middelen ter beschikking
stellen, vrijwillig of afgedwongen, maar dan kunnen ze er zelf niet meer over
beschikken. Dat gaat dan ten koste van hun eigen leven(skwaliteit). Vaak kan
dat zonder dat die ander direct in de problemen komt, maar er wordt wel een
probleem gecreëerd waardoor de ander in de toekomst zeker in de
problemen zal komen. Deze problemen zijn alleen niet direct zichtbaar in de
fysieke werkelijkheid (maar wèl in het gebied buiten tijd/ruimte, de dimensie
van de Geest.).
Degenen die bewust afwijken van hun mogelijke leven gebruiken dus niet het eigen
(voor hen onzichtbare) potentieel aan beschikbare middelen door deze te ontwikkelen en te beheren, maar
leggen
in plaats daarvan claims op de (voor hen zichtbare) beschikbare middelen van anderen om het eigen leven mee te kunnen vormen en
leven.
Dat dit gaat ten koste van het leven van die anderen is bekend (op een
gegeven moment wordt dat zichtbaar), maar dit wordt dan gerechtvaardigd met
het argument dat de ander die middelen toch niet zelf kan gebruiken of nodig
heeft. De weg naar beneden waar de ander (door wanbeheer en het weggeven van
de eigen voorraad beschikbare middelen in het verleden) op terecht is
gekomen, wordt vervolgens als 'natuurlijke weg' en als 'enige realistische mogelijkheid' aangeduid.
Hier geldt vervolgens het fenomeen 'self-fulfilling prophecy', waardoor de
argumenten valide lijken. Door het wegnemen van beschikbare middelen van
anderen is de mogelijkheid voor die anderen om het best mogelijke leven vorm
te geven, inderdaad, niet meer realistisch. De daarvoor benodigde middelen
zijn dan namelijk niet meer beschikbaar.
"It takes two to tango!"
De redenen dat we mensen willen faciliteren die een leven buiten hun
mogelijkheden willen vormgeven en leven zijn zeer divers. Vaak zijn het
mensen waarmee we graag een gezamenlijk leven willen vormgeven. Vaak denken
we ook dat we nu eenmaal op deze mensen zijn aangewezen en voelen we ons min
of meer verplicht of gedwongen om een gezamenlijk leven met hen vorm te
geven, bijvoorbeeld omdat het familie is. Of omdat we er nu eenmaal zelf voor
gekozen hebben om een gezamenlijk leven met deze mensen aan te gaan.
Bijna altijd denken we dat deze mensen ons ook iets te bieden hebben, maar
zoals uit bovenstaande blijkt is dat een illusie en doen we onszelf daarmee
alleen maar tekort.
Vaak gaan we af op een bepaalde spanning die we voelen tussen onszelf en die
ander. Dit is een valkuil. Deze spanning wordt gebruikt en bewust opgebouwd
om een afwijkend leven vorm te kunnen geven. Als je dat eenmaal weet, dan kan
je die spanning laten voor wat het is (namelijk een 'trucje' om je een kant
op te laten bewegen die buiten de mogelijkheden valt), en evalueren of
en hoe de ontmoeting binnen de mogelijkheden valt.
De redenen waarom iemand een afwijkend leven buiten de eigen mogelijkheden om wil vormgeven zijn al even divers. Vaak lijkt het makkelijker om de bestaande middelen van anderen te gebruiken dan om de eigen mogelijkheden te ontwikkelen (en daarvoor de bestaande middelen in te zetten). Bovendien zijn de potentiële mogelijkheden nog niet zichtbaar en kost het tijd en inzet om die te ontwikkelen. Bestaande mogelijkheden kunnen direct gebruikt worden. Hoe langer je echter wacht met het ontwikkelen en gebruiken van de eigen mogelijkheden, hoe moeilijker dat wordt. Dat komt omdat ons lichaam, dat de basis is van onze mogelijkheden, ernstig te lijden heeft onder het niet ontwikkelen en optimaal inzetten van de eigen mogelijkheden.
Als we ons best mogelijke leven willen vormgeven, dan zullen we alle
tot onze beschikking staande (potentiële) materie, middelen en mogelijkheden
voor onszelf moeten reserveren en aanwenden. Weggeven is dan geen optie.
Met weggeven bewijzen we ook anderen geen dienst. Er zijn (precies) genoeg
beschikbare middelen waarmee iedereen een leven binnen de eigen
mogelijkheden kan vormgeven, maar als we daarvan willen afwijken ontstaat er
automatisch een tekort (zowel bij onszelf als bij de ander).
Als we een leven binnen onze mogelijkheden vorm geven en (be)leven is er
zelfs overvloed, omdat voor alle mogelijkheden waaruit we kunnen kiezen
deeltjes 'gereserveerd' zijn (op kwantumniveau) en we maar één van die
mogelijkheden daadwerkelijk kunnen vormgeven in de fysieke werkelijkheid.
Op onze weg naar ons best mogelijke (gezamenlijke en individuele) leven hebben we in april 2014 een nieuwe keuze gemaakt: ieder gebruikt vanaf nu de eigen (potentiële) middelen voor zichzelf.
Deze definitieve keuze voor het zuiver toewijzen van beschikbare middelen aan
de persoon waarvoor die middelen oorspronkelijk bedoeld zijn, veroorzaakte
nogal wat commotie. Als er een definitieve keuze is gemaakt is er altijd veel
(energie)beweging omdat alle deeltjes materie op kwantum niveau dan
'herschikt' worden om die keuze vorm te kunnen geven en omdat de
vervolgkeuzes veranderen, maar dat was niet de enige reden. Ook in de
bestaande fysieke werkelijkheid ontstond commotie omdat van de ene op de andere dag alle 'claims'
op andermans beschikbare middelen waren 'vervallen', waardoor iedereen alleen
nog maar over de eigen beschikbare middelen kon beschikken.
Andersom konden we ook geen beroep meer doen op degene die die claims op onze
beschikbare middelen hadden gelegd, omdat we voor de ander opeens niet meer
interessant waren omdat we niets meer te bieden hadden. Er moesten dus opeens
oplossingen gevonden worden die wèl onderdeel waren van ons best mogelijke
leven, daar waar gaten vielen door het vervallen van de 'claims'.
Dit proces werd ondersteund door de herschikking van de deeltjes materie op
kwantumniveau, maar werd ook enigszins vergemakkelijkt doordat de mensen die een van hun
mogelijkheden afwijkend leven willen vormgeven nog aan de illusie konden
vasthouden dat ze elkaars beschikbare middelen kunnen gebruiken.
Door gebruik te maken van deze illusie kon voorkomen worden dat er een gevecht ontstond waarin mensen zich kostte
wat kost wilden vastklampen aan de beschikbare middelen van anderen. Hierdoor
kon
de nieuwe situatie in zeer korte tijd geïmplementeerd worden.
De genoemde verstrengeling van de beschikbare middelen en het willen leiden
van een van de eigen mogelijkheden afwijkend leven is niet te wijten aan
onwil of kwaadwilligheid, maar is een gevolg van de verschillen tussen de
diverse stadia van de multi-dimensionale mens. Er is een verschil in
perspectief, waardoor een andere kijk op de beschikbare middelen ontstaat en
daardoor ook een ander gebruik.
De afgescheiden mens, de bezielde mens en de bewust bezielde mens gaan ieder
op een andere manier met de beschikbare middelen om.
De afgescheiden mens ziet de potentiële mogelijkheden niet en neemt ook geen
ontwikkeling waar. Dit heeft tot gevolg dat hij alle gemanifesteerde
middelen ziet als 'vrij beschikbaar', ook als deze middelen nog in
ontwikkeling zijn of als deze middelen nodig zijn om het potentieel (verder)
te ontwikkelen.
De bezielde mens ziet wèl de ontwikkeling, maar ziet weer niet de potentiële
mogelijkheden. Deze mens beperkt de mogelijkheden tot de zichtbare
mogelijkheden, maar ziet wel dat sommige mogelijkheden zich nog moeten
ontwikkelen en dat sommige mogelijkheden ook in de toekomst nog nodig zijn.
De bewust bezielde mens heeft overzicht over het hele spectrum van beschikbare
middelen en kan daardoor ook volledig nieuwe, nog niet bestaande en daardoor
niet bekende, mogelijkheden tot ontwikkeling brengen.
Het verschil heeft ook te maken met verschillende levenscycli die kunnen
worden waargenomen, zoals het dagelijkse leven, één mensenleven,
opeenvolgende mensenlevens (generaties) en de evolutie van al het leven op de
Aarde en zelfs de evolutie van het leven in het Universum.
Deze levenscycli hebben een verschillende duur of lengte waarin de
beschikbare middelen nodig zijn. Deze levenscycli overlappen elkaar, waardoor
dezelfde beschikbare middelen voor verschillende levenscycli in gebruik zijn.
De beschikbare middelen kunnen dan bijvoorbeeld niet in het dagelijkse leven
gebruikt en/of verbruikt worden, omdat ze nog verder ontwikkeld moeten worden en nodig zijn in de
toekomst, de langere termijn.
Zo kijkt de afgescheiden mens vooral naar het dagelijkse leven, nu.
De bezielde mens kijkt iets verder, namelijk naar de levensduur van één
mensenleven, in het verlengde van eerdere (ouders) en latere generaties (kinderen).
Tenslotte beschouwt de bewust bezielde mens de hele levenscyclus van het
leven op Aarde, het leven als geheel. De hele termijn van de 'geboorte' van
de Aarde tot de 'dood' van de Aarde.
Zoals gezegd staan deze levenscycli niet los van elkaar, maar hangen ze nauw met elkaar
samen. In feite gaat het om de ontwikkeling en gebruik op de korte termijn
(dagelijkse leven binnen één mensenleven, afgescheiden mens), de middellange
termijn (mensenleven binnen drie generaties, bezielde mens) en de lange termijn
(evolutie van het leven op Aarde, bewust bezielde mens).
Door de beschikbare middelen voor het leven binnen de huidige en toekomstige
mogelijkheden van een individu aan dat individu toe te wijzen en te
reserveren en daarbij rekening te houden met de beschikbare middelen die
nodig zijn voor de ontwikkeling van bestaande en toekomstige mogelijkheden,
zijn de ontwikkeling van het leven op de lange termijn, de middellange
termijn en de korte termijn met elkaar in verband gebracht.
Waar staan we nu?
Door de beschreven verstrengeling van materie zijn we heel wat mogelijkheden onderweg
verloren. En we verliezen steeds meer mogelijkheden naarmate de tijd
verstrijkt. Soms verliezen mensen zelfs hun leven, terwijl ze hun
mogelijkheden nog niet allemaal benut hadden. Zitten we wel op de snelste
route naar ons best mogelijke leven?
Aan de ene kant zijn we middelen en mogelijkheden om ons best mogelijke leven vorm te geven en te (be)leven verloren, aan de andere kant hebben we middelen en mogelijkheden verzameld die niet bijdragen aan ons best mogelijke leven. Het zou mooi zijn als we de verloren mogelijkheden kunnen compenseren met oplossingen die gecreëerd kunnen worden met die middelen en mogelijkheden die 'overcompleet' zijn!
Iedereen heeft nu alleen nog maar de beschikking over de materie en middelen
die bedoeld zijn om hun beste (individuele en gezamenlijke) leven vorm te
geven en te (be)leven en er kan geen claim meer worden gelegd op de middelen
en mogelijkheden van een ander.
Dat betekent dat mensen nu uitgedaagd worden om hun eigen mogelijkheden te
gaan ontwikkelen.
Maar ja, dat wilden ze nu juist niet. En, zoals gezegd, is het idee dat
mensen die hun mogelijkheden niet gebruiken elkaars mogelijkheden
kunnen gebruiken een illusie.
Dus wat gebeurt er als deze mensen een gaatje zien, waardoor ze de oude route
(en routine) weer kunnen oppakken? Nou, dan aarzelen ze geen moment maar
grijpen die kans meteen. En dan zie je opeens hoe de stroom loopt waarmee
deze mensen hun afwijkende leven willen vormgeven. Deze stroom loopt via een
aantal andere mensen. Mensen die je net in lijn had gebracht met een leven
binnen ieders mogelijkheden. Deze mensen zijn nu opeens omgedraaid omdat ze
een impuls hebben gekregen om de andere kant op te bewegen, in de richting
van een leven dat buiten de mogelijkheden valt.
Het is dan zaak om meteen bij te sturen, voordat de vaart erin komt en er
geen houden meer aan is. Zorgen dat iedereen weer binnen de mogelijkheden
blijft en de gaten dichten die er blijkbaar nog zijn.
Een steekje laten vallen blijkt dan opeens een heel goed diagnosemiddel te
zijn!
Maar waardoor wisselen mensen zo makkelijk tussen de ene weg en de andere? Ze hebben blijkbaar ruimte om deze draai te kunnen maken. Deze ruimte had moeten worden ingeperkt op het moment dat die mensen in lijn waren met ieders mogelijkheden. Dat is niet gebeurd. Waarom niet?
Eén van die redenen is de neiging om toe te geven. Zodra we zelf denken dat
er ruimte is om toe te geven, wordt die ruimte ook direct opgeëist. Dit
fenomeen werd het duidelijkst gedemonstreerd door de hond van wiens
aanwezigheid ik soms mag genieten. Als er een stukje tijd was dat ik voor
mezelf nog niet exact had ingevuld, dan claimde de hond die tijd en gaf ik
toe omdat ik zelf ook niet echt een reden zag waarom ik die tijd niet aan de
hond zou geven. Later die dag kwam ik dan in tijdnood.
Daarom maakte ik laatst voor mezelf een goede planning en aan het begin van
de dag legde ik deze planning uit aan de hond. Dat werkte! De hond deed geen
enkele poging meer om meer tijd te claimen dan ik aangaf, terwijl de beloofde
wandeling toch nog een paar uur in het verschiet lag.
Omdat we ons aan de planning hielden was ook de weg vrij om een op hoger
niveau gewenste ontmoeting te plannen (wat mensen ook wel ervaren als
synchroniciteit). Deze ontmoeting was nodig omdat de persoon die we
ontmoetten op een kruispunt in het leven stond en zich afvroeg 'hoe nu
verder?'. Met mijn natuurlijke kwaliteit om de rode draad in iemands leven te
belichten stelde ik deze persoon in staat om het verleden te zien en te
evalueren waardoor de weg naar de toekomst helder werd.
Een andere reden is dat het proces van afstemmen van alle mogelijkheden op
elkaar een delicaat en secuur proces is dat tijd kost. Iedere betrokkene, en
ieder deel van het samenwerkingsproces, moet apart worden afgestemd. Dit is
een iteratief proces omdat wanneer een volgende persoon, of een ander deel
van het proces, wordt afgestemd op ieders mogelijkheden blijkt dat iemand die
al afgestemd was, of een ander deel van het proces, nog wat moet worden
bijgesteld.
In het begin is ook vaak niet precies duidelijk hoe de lijntjes en stromen
lopen en wat de mogelijkheden en onmogelijkheden van iedereen precies zijn.
Dat wordt steeds duidelijker naarmate er steeds meer mogelijkheden op elkaar
raken afgestemd. Dan wordt ook steeds duidelijker wie bewuste keuzes maakt en
wie gewoon meegaat in de stroom. Pas als duidelijk is waardóór iemand op de
afwijkende weg meegaat, kan de ruimte zo worden afgebakend dat alleen nog
maar de weg binnen ieders mogelijkheden gevolgd kan worden.
Bij iemand die een bewuste keuze maakt om mee te gaan in de afwijkende weg
ligt hier een mogelijkheid tot bewustwording. Hier is dan een gelegenheid om
even mee te bewegen met deze persoon en de afwijkende keuze toe te staan.
Voorwaarde is dan dat duidelijk wordt gecommuniceerd dàt deze persoon een
keuze had, welke keuzes dat waren en wat de gevolgen van die keuzes zouden
kunnen zijn. Door de bewuste keuze voor de afwijkende weg toe te staan kan de
situatie zodanig escaleren, dat de ander niet anders kan dan alsnog een keuze
te maken die binnen ieders mogelijkheden valt.
De mogelijkheid tot bewustwording wordt dan zodanig benut en ingevuld dat
geen enkele betrokkene schade oploopt, maar dat het in plaats daarvan een
leven binnen ieders mogelijkheden zelfs faciliteert.
Hoe beter we op onze eigen weg binnen onze mogelijkheden blijven, des te beter we anderen kunnen ondersteunen bij het vormgeven van hun best mogelijke leven. Zowel de mensen die binnen ieders mogelijkheden blijven als de mensen die daar bewust van willen afwijken.
Vragen? Stuur een e-mailDe Collectieve routekaart van de Mensheid
October 2024:
De invloed van een traumatische ervaring in de eerste evolutiefase
September 2024:
Een nieuwe opdracht, een nieuw ontwerp:
‘Onderzoek hoe het beste leven voor iedereen vorm kan krijgen in iedere ontmoeting’
Mei 2022:
Let’s make waves together! Een snellere route naar het best mogelijke leven voor iedereen
Augustus 2020:
Aanpassing van de levensplannen: rekening houden met de traagheid van materie
April 2019:
Begin van een nieuw traject: oplossingen vinden voor oude problemen
Aanpassing aan het systeem: ongewenste beïnvloeding tussen dimensies opheffen
Februari 2019:
aanpassing aan het levensplan: onbewuste automatische reacties
Maart tot juni 2017:
aanpassing aan het systeem - informatie-scheiding
September 2016 tot maart 2017:
aanpassing aan het systeem - hoe geven we het gezamenlijke leven vorm?
Juli tot september 2016:
Aanpassingen aan het energetische communicatie- en informatiesysteem tbv de afronding van het 'oude' leven
Maart tot en met juni 2016:
Het beste van twee werelden creëren of de best mogelijke wereld voor iedereen?
December 2015 tot en met maart 2016:
de toekomst co-creëren in plaats van het verleden her-creëren
Juli tot en met december 2015:
de voorbereidingsfase
Bedrijfsgegevens:
Praktijk Cisca de Lint
Dolfijnpark 4
2983 AZ Ridderkerk
T: 06-29236792
E: info@praktijkciscadelint.nl
KvK: 24462049
Diversen:
Privacyverklaring
Website: Praktijk Cisca de Lint
Website: De Magische Weg