Vanaf begin januari ben ik op zoek naar de snelste route naar het best mogelijke leven voor iedereen binnen een multi-dimensionaal functionerend geheel. Mijn geest brengt ideeën naar voren en ik werk die ideeën uit en onderzoek of ze haalbaar zijn binnen de bestaande fysieke wereld.
Met 'best mogelijk' bedoel ik:
optimale ontwikkeling en gebruik van ieders lichamelijke en geestelijke
(potentiële) mogelijkheden en van de (potentiële) mogelijkheden om het eigen
leven te kunnen leven en om te kunnen bijdragen aan de ontwikkeling en het
gebruik van de (potentiële) mogelijkheden van anderen binnen de samenleving
waarvan het individu deel uit maakt, afgestemd op elkaar en passend binnen het leven als geheel. Een
ontwikkeling en gebruik dat is afgestemd op
ieders ontwikkelingsniveau waardoor die ontwikkeling en het gebruik van de
mogelijkheden optimaal wordt ondersteund, waarbij rekening wordt
gehouden met ieders persoonlijke voorkeuren.
Voor een goed begrip:
voor iedereen is het 'best mogelijke leven' weer
anders. Voor de één zal het zijn om geluk en harmonie te ervaren in alles
wat je doet, voor een ander zal het de voldoening zijn van het overwinnen
van moeilijkheden vanuit je eigen kracht, voor weer een ander zal het de
uitdaging zijn om iets te creëren dat nog nooit gecreëerd en ervaren is, en
zo heeft ieder zijn eigen 'best mogelijke' leven.
In januari kreeg ik eerst
het idee aangereikt om te beginnen met onderwijsvernieuwing. Ik zag dat dit
ervoor zou kunnen zorgen dat nieuwe kinderen direct hun best mogelijke leven zouden
kunnen gaan leven, dat leek inderdaad de snelste weg. Bij nadere beschouwing
zaten er veel haken en ogen aan dit idee. Er waren wel mogelijkheden, maar
ook veel uitdagingen en de vraag waar ik mee bleef zitten was de vraag wat er
zou gebeuren als deze kinderen in de 'oude' samenleving zouden komen. Zouden
ze wel een plek hebben? Zo niet, zou de samenleving dan ontwricht raken omdat die
plekken niet opgevuld zouden worden? Zo ja, zijn deze kinderen in staat om de
samenleving van binnenuit te veranderen?
Door deze vraag wees ik het idee af. Nee, beginnen met onderwijsvernieuwing
was niet haalbaar.
Daarna kreeg ik het idee aangereikt om dan te beginnen met het vernieuwen
van de hele samenleving over de volle breedte. Onderwijs zou daar dan ook in
meegenomen worden. Ik onderzocht dat idee en kwam tot de conclusie dat dat
haalbaar was en beschreef dit idee in de tekst van juni 2013
'Bewust zijn van de samenhang tussen de
diverse lagen (dimensies, aspecten) van je leven'
Ik bleef echter weer met een vraag zitten, alleen was ik me daar niet van
bewust. Ik accepteerde deze vraag als een gegeven. (Ik nam genoegen met
spiriter dan het best mogelijke!) Mijn geest zag mijn vraag echter heel scherp,
zocht er een antwoord op en kwam met een nieuw idee voor een nog snellere
route naar ons best mogelijke leven.
Namelijk het idee dat iedereen, ieder individu, vanaf nu kan gaan werken aan de ontwikkeling
van een nieuw leven, een leven dat is gebaseerd op de mogelijkheden van het multi-dimensionale
geheel in plaats van alleen maar op de mogelijkheden van de fysieke dimensie.
Tot nu toe had ik de mogelijkheden van de fysieke dimensie als uitgangspunt
genomen, de mogelijkheden om vanuit de fysieke dimensie te kunnen groeien
naar een multi-dimensionale samenleving. De verandercapaciteit was daarbij
afhankelijk van de individuen die al op een multi-dimensionaal niveau
functioneerden, waarmee deze individuen in feite een (te) grote
verantwoordelijkheid kregen opgelegd in het verandertraject.
De vraag die ik had en waaruit bleek dat het vernieuwen van de samenleving
over de volle breedte niet de snelste route was, was de vraag hoe lang mensen
een afwijkend leven kunnen volhouden. Deze mensen bewegen binnen een smalle
bandbreedte tussen een acceptabel leven en een onacceptabel leven, doordat ze
vasthouden aan hun gewoontes. Ik had dat in het volgende plaatje in beeld
gebracht:
Door de mogelijkheden van het multi-dimensionale geheel als uitgangspunt te nemen, in plaats van de mogelijkheden van de fysieke wereld, wordt het mogelijk om de individuen die al bewust op een multi-dimensionale manier functioneren te ontlasten. Deze individuen kunnen dan in volledige vrijheid hun beste leven vorm gaan geven en leven. De oplossingen, die deze individuen in hun individuele pad moesten inbouwen om hun beste leven te leven binnen een samenleving die dat niet ondersteunt, kunnen nu worden verplaatst naar het collectieve niveau. Hierdoor werken deze oplossingen voor iedereen en vormen ze het kader waarbinnen het individuele leven, op de best mogelijke manier, geleefd kan worden.
De manier waarop het leven georganiseerd is en het ontplooien van het leven
van binnenuit, zoals ik die beschreven heb in mijn
tekst van juni 2013, zijn de basis voor het nieuwe idee.
Het leven ontplooit en ontwikkelt zich vanuit de kern, vanuit de ziel van
het leven. De individuele mens ontstaat uit de ziel van het collectieve
leven van de Aarde. Het plan voor het leven dat mogelijk is voor dat
individuele mens ontstaat tegelijk en bevindt zich in de ziel van ieder
individu. Vanuit het collectieve leven ontstaat dus individueel leven dat
een plan bij zich draagt dat alle potentiële mogelijkheden bevat voor het
leven van dat individu.
(Zie plaatje
hieronder)
Het plan voor ieder individu bevat alle mogelijkheden voor het optimaal
ontplooien en ontwikkelen van het individu zelf en voor de mogelijkheden van
dat individu om het leven vorm te geven en te leven en daarnaast bevat het
alle mogelijkheden die de ontwikkeling van dat individu en zijn of haar
mogelijkheden optimaal moet ondersteunen.
Dit plan is samengesteld op basis van de fysieke mogelijkheden van het
individu dat een deel(tje) is van de fysieke mogelijkheden voor het
collectieve leven op Aarde (de rode cirkels) en de ideeën en concepten die
met de fysieke mogelijkheden van het individu gerealiseerd kunnen worden als
onderdeel van de te realiseren ideeën en concepten voor het totale leven op
Aarde gebaseerd op de totale fysieke mogelijkheden voor leven op Aarde (de
paarse cirkels). Alle mogelijkheden voor dat individuele plan liggen dus
gecodeerd in het groene cirkeltje en vormen een deel van het plan voor het
totale leven op Aarde. Gezien over de tijd bevat het plan voor het totale
leven op Aarde alle mogelijkheden voor de hele levensduur van de Aarde en
het deelplan voor een individu bevat alle mogelijkheden voor de levensduur
van dat individu.
Met deze constructie is het probleem van de verdeling van de beschikbare
mogelijkheden van
de Aarde ook verlegd van het individu naar collectief niveau. Ieder individu
heeft precies die materie tot zijn of haar beschikking dat past binnen het
leven als geheel, zowel nu als naar de toekomst toe.
Tijdens mijn zoektocht door alle dimensies voor de evaluatie van het
nieuwe idee stuitte ik op het bewustzijn (geest) van de eerste mens 'Adam'.
Of eigenlijk kwam hij verhaal halen, want hij voelde zich in zijn rechten
aangetast door mijn ontwerp en hij was er helemaal niet zeker van dat door
het beheer van het levensplan bij de ziel te leggen zijn
'eerstgeboorterecht' wel zou worden gerespecteerd. En dan zou hij tekort
komen. Hij kon niet beschikken over alles en dus kwam hij tekort.
Als eerste mens stond de hele Aarde tot de beschikking van Adam. Of toch
niet? Stond misschien alleen maar tot de beschikking van Adam wat hem
toe-viel, zoals een appel die van een boom valt, plus misschien wat Eva met
Adam wilde delen van wat haar toe-viel?
De pitjes in de appel stonden overigens voor de toekomstige mogelijkheden en
hielden een belofte in dat Adam - en zijn nageslacht - ook in de toekomst
niets tekort zou komen. Dat wat ons toe-valt heeft de mogelijkheden voor de
toekomst in zich. Adam had dit principe echter nooit begrepen. Hij wilde
over alles, zowel de huidige als de toekomstige mogelijkheden en ook over
alle mogelijkheden van Eva, naar behoefte kunnen beschikken.
(Tussen haakjes, dit was de eerste keer sinds ik werk aan
deze ontwerpen dat iemand die het niet eens is met wat ik doe een dialoog
met me aangaat! Dat vind ik een geweldige positieve ontwikkeling.)
Het nieuwe idee komt ook voort uit de wens om zo snel mogelijk met het
nieuwe collectieve leertraject te beginnen, omdat we het oude collectieve
leertraject met succes hebben afgerond.
Op collectief niveau is alles geleerd wat er te leren viel over de
onafhankelijke ontwikkeling van de geest, de ziel en de mens. De beste
manier om de losse onderdelen te ontwikkelen, zodat die ontwikkeling leidt
tot een soepele integratie, is bekend. Zoals alles in
het leven wordt ook de collectieve les vormgegeven en geleerd via de
ervaringen van individuen. Nu de collectieve les is afgerond en er niets
meer te leren is over het onderwerp 'onafhankelijke ontwikkeling van de
delen', is er voor individuen niets meer te ervaren wat bij kan dragen aan
dat leertraject. Alles is al bekend.
Deze kennis wordt nu op onbewust niveau toegepast door het op te nemen in
het collectieve plan voor het leven als geheel, waardoor alle individuen
'onbewust bekwaam' zijn op dit gebied en het de basis vormt voor het
volgende leertraject.
Het volgende leertraject gaat over het ontwikkelen, leren gebruiken en
inzetten van je mogelijkheden binnen een geïntegreerd geheel. De nadruk ligt
hierbij op samenwerken, samen creëren, samen het beste uit onze
mogelijkheden halen.
Hoe werkt het? Hoe werkt het niet? Hoe werkt het het beste?
Ook de individuen die nog de aparte delen onafhankelijk aan het ontwikkelen zijn dragen bij aan dit leertraject. Daarvoor is het wel nodig dat deze ontwikkeling valt binnen de afgestemde mogelijkheden. Via het nieuwe idee wordt dat bereikt. Bekende problemen bij een bepaald stadium in de ontwikkeling worden soepel en ongemerkt opgelost waardoor ieder individu gewoon door kan gaan met zijn of haar ontwikkeling in lijn met het nieuwe plan.
We zitten nu met de situatie dat het plan voor het eigen leven niet met de
geboorte is meegegeven en actief is waardoor het leven dat zich ontvouwt
perfect past binnen de mogelijkheden van het leven als geheel, maar dat het
plan nu per direct moet worden samengesteld en in werking moet treden bij
iedereen die nu al op aarde leeft en die zijn leven tot nu toe geleefd heeft
op basis van de mogelijkheden van de fysieke dimensie.
Dat is een heel andere situatie dan
dat het plan vanaf de geboorte actief is. We hebben namelijk te maken met een
leven dat (voor de meeste mensen) niet volledig in lijn is met de
mogelijkheden zoals die beschikbaar zijn volgens het plan, de mogelijkheden
in een multi-dimensionaal geheel, omdat er geen koppeling met het plan
mogelijk was en de mens aangewezen was om te handelen op eigen inzicht vanuit
het beperkte fysieke perspectief.
Hierdoor hebben we een afwijkend, niet in het originele plan voorkomend, uitgangspunt
voor onze fysieke (potentiële) mogelijkheden en in het plan zal een verandertaject
moeten worden
ingebouwd waarmee we zo snel mogelijk weer op het oorspronkelijke plan terug
kunnen komen.
Hoe ziet het plan voor je best mogelijke leven vanaf de huidige situatie eruit? Onderstaand plaatje geeft denk ik een goede indruk van hoe het plan is samengesteld. De rode schuine lijnen aan de rechterkant laten zien dat het afwijkende leven wordt afgebouwd. De paarse schuine lijn en de donkerrode schuine lijn aan de rechterkant geven aan dat onbenutte mogelijkheden en ongerealiseerde ideeën, die bij kunnen dragen aan het best mogelijke leven, alsnog worden ontwikkeld. Hieronder valt ook het herstellen en verbeteren van mogelijkheden die nu en in de toekomst nodig zijn maar die niet (meer) optimaal functioneren.
Het leven dat tot nu toe is gerealiseerd staat vast en is daarmee verleden
geworden. Dat leven loopt door tot in het heden, het NU. Dit is de fysieke
wereld zoals we die vandaag kunnen waarnemen. In het NU komen we, via de uitvoering
van een actie, van het verleden naar de toekomst.
(Merk op dat dit actiegebonden is en niet tijdgebonden. Er zijn wel
deadlines in de tijd, maar die zijn ook weer het gevolg van een actie of
acties.)
De actie is gepland door
de ziel en gebaseerd op de ideeën van de geest en ook de mogelijke
uitkomsten zijn bekend bij de geest. De individuele mens voert de actie uit en
realiseert daarmee één van die mogelijke uitkomsten. Door deze actie veranderen de
mogelijkheden voor de toekomst.
Hierbij heeft een mens de mogelijkheid om af te wijken van het plan van zijn
of haar ziel. Er is dus geen sprake van voorbestemming of voorbeschikking, maar van het naar
keuze gebruik maken van de mogelijkheden die je hebt.
Het is de uitdaging van de collectieve ziel om de mogelijkheden die een
individueel mens ziet (vanuit het perspectief van de fysieke dimensie), maar
die niet vallen binnen de op elkaar afgestemde mogelijkheden, te leren
kennen zodat daarmee rekening kan worden gehouden en de geest de ideeën en
concepten kan aanpassen op de nieuwe mogelijkheden.
Het plan wordt
in overeenstemming gebracht met de mogelijkheden en niet andersom.
Het collectieve plan speelt een grote rol. Deze wordt beheerd door
de collectieve ziel. Ieder individueel plan, en daarmee de beschikbare
keuzemogelijkheden voor ieder individu, valt
binnen de kaders van het collectieve plan. Het gedrag en de
gewoontes van mensen worden opgenomen in het
collectieve plan en de collectieve geest komt met ideeën en concepten die
rekening houden met dat gedrag en die gewoontes. Oplossingen voor beperkend
gedrag zijn daardoor direct voor iedereen beschikbaar.
In het collectieve plan wordt op die manier de weg vrij gemaakt zodat
iedereen zonder belemmeringen zijn of haar leven kan ontplooien, ontwikkelen
en leven volgens het individuele plan. Het individu kan zich dan volledig
gaan richten op de uitvoering van het eigen plan en hoeft niet eerst een
traject door om de uitvoering van het plan binnen de fysieke wereld mogelijk
te maken.
In de fysieke dimensie leeft het idee dat het verleden alleen maar bestaat uit 'dat wat is gerealiseerd'. Vanuit het perspectief van meerdere dimensies zijn echter ook de in het verleden onbenutte mogelijkheden en de daardoor niet-gerealiseerde ideeën en concepten zichtbaar die nu nog ontwikkeld, uitgewerkt en gerealiseerd kunnen worden. Of deze mogelijkheden ontwikkeld kunnen worden is afhankelijk van de vraag of er in de toekomst vraag naar is (voorziet de mogelijkheid in een toekomstige behoefte?) en van de vraag of nu beschikbaar is, vanuit de gerealiseerde wereld, wat nodig is om deze toekomstige mogelijkheden te ontwikkelen.
Een mens werkt dus enerzijds aan het ontwikkelen van mogelijkheden waar in
de toekomst vraag naar is terwijl hij of zij ontvangt van anderen wat
daarvoor nodig is, en levert tegelijk aan anderen wat die nu nodig hebben om
hún mogelijkheden waar in de toekomst vraag naar is te ontwikkelen.
Dit is een essentieel verschil met het oude leven.
Daar keken we eerst naar wat we tekort kwamen en dan keken we hoe we dat
tekort konden aanvullen. Als ergens veel vraag naar was (veel tekort) gingen
we dat ontwikkelen en leveren, want daar konden we dan weer voldoende geld
mee verdienen om te leven (want geld kwamen we altijd tekort!).
Dus: de belangrijkste focus ligt niet meer op het aanvullen van huidige tekorten, maar op het ontwikkelen van toekomstige mogelijkheden.
Het plan voor het nieuwe leven begint met een analyse van het huidige leven
van ieder mens. Daarbij wordt beoordeeld wat in lijn is met het 'best
mogelijke' multi-dimensionale leven en wat daarvan afwijkt.
Wat in lijn is daar kan op worden voortgebouwd. Dit wordt geïntegreerd in
het 'best mogelijke' leven.
Wat afwijkt moet (zorgvuldig) worden afgebouwd en opgeruimd.
Wat direct weg kan wordt meteen opgeruimd en is dan niet meer beschikbaar,
wat nog van waarde is kan worden uitgenut en gebruikt in de overgangsfase,
wat nog wel werkt maar niet optimaal moet misschien op een aangepaste manier
worden gebruikt tot het vervangen kan of moet worden,
wat nog wel werkt maar niet op een voor iedereen veilige manier is niet meer
beschikbaar, maar kan vervangen worden door een betere en veiligere
oplossing. Deze oplossingen zijn beschikbaar.
Dan wordt gekeken naar de onbenutte mogelijkheden en naar de met die
mogelijkheden te realiseren ideeën en concepten en wat er nodig en
beschikbaar is om die te ontwikkelen als die in de toekomst nodig zijn.
Hiermee ligt de basis van het plan vast. Alle mogelijkheden voor de toekomst zijn nu bekend. De uitvoering kan beginnen.
Het plan, dat alle mogelijkheden bevat die leiden tot het 'best mogelijke
leven', kan worden
uitgevoerd wanneer die ene mogelijkheid bekend is die wordt
beoordeeld als 'beste mogelijkheid die op dit moment gerealiseerd kan worden in de fysieke
wereld'.
Voor alle duidelijkheid: het gaat dan om de eerstvolgende set
keuzemogelijkheden. Als die ene keuze, de beste vanuit het perspectief van de
gecombineerde dimensies, gerealiseerd is in de fysieke wereld, dan komen er
weer nieuwe keuzemogelijkheden. Het uitkiezen van de 'best mogelijke optie'
gaat dus stap voor stap, omdat achter iedere keuze weer een netwerk aan
mogelijkheden is en iedere actie, in lijn met het plan of afwijkend daarvan,
invloed heeft op de beschikbare mogelijkheden.
Het vinden van die ene beste mogelijkheid is een proces op zich. Het is de
verantwoordelijkheid van de individuele ziel om via het vormgeven en
aanbieden van ervaringen erachter te komen wat vanuit het perspectief van de
mens de beste mogelijkheid is. Het is de verantwoordelijkheid van de geest om
het idee of concept vorm te geven dat het beste past bij de individuele mens.
Dit gaat ook weer in samenwerking met de ziel, die ook de juiste ervaringen
moet vormgeven die de mens nodig heeft om een idee of concept te kunnen evalueren en
het beste idee of concept te kunnen uitkiezen.
Zoals ik eerder aangaf bevindt niet alleen de mens maar ook de bijbehorende
ziel en geest zich in een bepaald stadium van ontwikkeling. Dat heeft invloed
op hoe wordt omgegaan met het bepalen van de 'beste keuze'.
Daar is in het collectieve plan rekening mee gehouden. In feite leiden alle
mogelijkheden naar een best mogelijk leven. Dit schept een veilig kader om te
leren samen te creëren door rekening te houden met elkaar.
Er is een zorgvuldige voorbereiding nodig om te komen tot het best mogelijke leven. Tijd is hier geen factor van belang. Wèl de zorgvuldigheid van het bepalen van de beste mogelijkheid.
Wat kan je verwachten als je leven nu niet in lijn is met je beste leven?
Je komt dan in het veranderingstraject waarin mogelijkheden worden afgebouwd
of hersteld en onbekende mogelijkheden worden ontwikkeld.
Hoe ga je dat
ervaren? Wat ga je daarvan merken?
Er zijn verschillende manieren om te komen van het oude leven naar het nieuwe leven. Ook daar heb je een keuze in. Je hebt echter niet de mogelijkheid om mogelijkheden te blijven gebruiken die niet in lijn zijn met je beste leven in de toekomst. Wèl kan je steeds opnieuw proberen om mogelijkheden te gebruiken die niet in lijn zijn met je best mogelijke leven en daarmee kan je je groei naar je best mogelijke leven vertragen. Je kunt ook kiezen om niets te doen omdat geen van de mogelijkheden je bevallen. Ook daarmee vertraag je je groei naar je best mogelijke leven.
Op mijn vraag, tijdens de evaluatie van het nieuwe idee, hoe mensen het gaan
ervaren dat er mogelijkheden worden afgesloten kreeg ik een serie van drie
opeenvolgende ervaringen waarmee ik deze vraag kon beantwoorden.
Wat mij opviel aan die ervaringen was dat ik hulpdiensten nodig had om weer
verder te kunnen. Deze hulpdiensten konden me niet alleen weer op weg helpen,
maar konden me ook voorzien van advies over een betere oplossing.
Waar ik een onveilige mogelijkheid gebruikte, die door anderen
misbruikt kon worden om er persoonlijk voordeel uit te halen, kon ik geen
toegang meer krijgen. Ik werd in dat geval min of meer gedwongen om hier een
betere en voor iedereen veiligere oplossing te gaan gebruiken die binnen
ieders plan viel.
Tegelijk wordt hiermee dus de mogelijkheid afgesloten voor anderen die een
oneigenlijk gebruik van deze mogelijkheid wilden maken. Voor deze personen
was deze mogelijkheid een 'sluiproute' en ze worden dus geconfronteerd met
het feit dat die route opeens is afgesloten. Hierdoor worden ze gedwongen om
de
mogelijkheden te gaan gebruiken die wèl binnen de plannen vallen, maar die ze
niet willen gebruiken omdat ze de makkelijke sluiproute verkiezen boven hun
(lastiger ogende) eigen pad.
Overigens is hier ook het collectieve pad op
aangepast. Hindernissen op het pad moeten worden voorkomen. Het leven moet blijven stromen en benodigdheden moeten op het
juiste moment in de juiste hoeveelheid beschikbaar komen waardoor mensen geen
behoefte hebben aan het nemen van een sluiproute.
(Het feit dat mensen alleen maar van hun eigen mogelijkheden gebruik maken
zorgt al voor een betere doorstroming, omdat gebruik en beschikbaarheid dan op elkaar
zijn afgestemd.)
Waar ik een mogelijkheid gebruikte die niet meer optimaal functioneerde
vanwege ouderdom en slijtage werd ik weer op weg geholpen, maar ik werd wel met de neus op de feiten
gedrukt en kreeg daarmee de boodschap dat ik een mogelijkheid gebruikte die niet meer optimaal
functioneerde omdat die mogelijkheid aan het eind van de levensduur was
gekomen. Het was een mogelijkheid die vervangen moest worden en er was nog
wat ruimte in de tijd om die vervanging uit te stellen.
Hier had ik een keuze. Direct vervangen? Het onderdeel vervangen dat niet
meer goed werkte? Of blijven gebruiken maar op een aangepaste manier zodat
het nog werkt voor mij zolang het nog kan en vervanging echt noodzakelijk is?
De derde mogelijkheid is een mogelijkheid uit het gezamenlijke leven (de samenleving) die al in de afbouwfase zit omdat er een betere oplossing onderweg is die nog in ontwikkeling is en nog niet klaar is voor gebruik. Die mogelijkheid heeft voor mij nog waarde en die waarde kan ik nog benutten, totdat de nieuwe oplossing geschikt is voor gebruik, voor het vormgeven van mijn leven volgens mijn plan.
Geleidelijk, en voor de meeste mensen vrijwel onmerkbaar, groeien we toe
naar ons beste leven.
Maar wel via de snelst mogelijke route.
De Collectieve routekaart van de Mensheid
October 2024:
De invloed van een traumatische ervaring in de eerste evolutiefase
September 2024:
Een nieuwe opdracht, een nieuw ontwerp:
‘Onderzoek hoe het beste leven voor iedereen vorm kan krijgen in iedere ontmoeting’
Mei 2022:
Let’s make waves together! Een snellere route naar het best mogelijke leven voor iedereen
Augustus 2020:
Aanpassing van de levensplannen: rekening houden met de traagheid van materie
April 2019:
Begin van een nieuw traject: oplossingen vinden voor oude problemen
Aanpassing aan het systeem: ongewenste beïnvloeding tussen dimensies opheffen
Februari 2019:
aanpassing aan het levensplan: onbewuste automatische reacties
Maart tot juni 2017:
aanpassing aan het systeem - informatie-scheiding
September 2016 tot maart 2017:
aanpassing aan het systeem - hoe geven we het gezamenlijke leven vorm?
Juli tot september 2016:
Aanpassingen aan het energetische communicatie- en informatiesysteem tbv de afronding van het 'oude' leven
Maart tot en met juni 2016:
Het beste van twee werelden creëren of de best mogelijke wereld voor iedereen?
December 2015 tot en met maart 2016:
de toekomst co-creëren in plaats van het verleden her-creëren
Juli tot en met december 2015:
de voorbereidingsfase
Bedrijfsgegevens:
Praktijk Cisca de Lint
Dolfijnpark 4
2983 AZ Ridderkerk
T: 06-29236792
E: info@praktijkciscadelint.nl
KvK: 24462049
Diversen:
Privacyverklaring
Website: Praktijk Cisca de Lint
Website: De Magische Weg